Autor |
Wiadomość |
s-m-o-l-u-ch
Support
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
[TUTORIAL] Proste efekty w WMM 2 |
|
Pomyślałem, że warto napisać taki maly tutek. Jeżeli toturial uznacie za mało przydatny to trudno... nie śmiejcie się zbyt głośno
Standardowy Windows Movie Maker, którego dostajemy razem z Windowsem XP nie jest programem ciekawym, sytuacja ta zmienia się po zainstalowaniu nakładki Windows Movie Maker 2. Nakładki nie muszą instalować posiadacze Service Pack 2. Ci, którzy nie mają SP2 nie muszą pobierać całego SP2, samą nakładke WMM 2 mogą pobrać z : [link widoczny dla zalogowanych]
PODSTAWY
1. Po instalacji nakładki w celu uruchomienia programu wchodzimy w: C:\Program Files\Movie Maker klikamy 2 krotnie na moviemk.exe.
2. W kolejnym kroku importujemy filmiki z bramkami do programu. W tym celu wybieramy: Plik>> Importuj do kolekcji (możemy importować kilka plików naraz, nie trzeba robić tego pojedynczo )
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Bramki, które chcemy ze sobą połączyć w jeden filmik przenosimy na oś czasu metoda chwyć i puść, czyli klikamy na dany plik z filmem (zaimportowanym do programu i znajdującym się w katalogu kolekcje lub jego podkatalogu)
[link widoczny dla zalogowanych]
W osi czasu możemy przełączać się pomiędzy dwoma widokami osią czasu i seria ujęć klikając na oś czasu/seria ujęć
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać oba pola widoku różnią się dość zasadniczo. Przy podstawowym dodawaniu efektów przejścia i efektów wideo moim zdaniem najlepiej używać widoku serii ujęć.
By dodać efekt wideo/ przejścia wybieramy
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyświetla się nam spora porcja efektów wideo/ przejścia
[link widoczny dla zalogowanych]
By dodać jakiś efekt wideo klikamy na niego i przenosimy na
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast przy dodawaniu efektu przejścia przenosimy go na
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja na przykład dodam efekt przejścia: koło 4 szprychy, oraz 3 efekty wideo: dla 2 klipu- odcień- przejście przez cały zakres kolorów; a dla 1 klipu- stepia oraz rozmazanie
Widzimy, że efekty, które wprowadziliśmy zostały zaznaczone na osi czasu: gwiazdka w rogu kafelki klipu oznacza użycie efekty wideo, 2 gwiazdki oznaczają użycie 2 lub więcej efektów dla klipu, pole przejścia wypełnione jest symbolem przejścia, które wybraliśmy
Podgląd naszego dzieła możemy obejrzeć w oknie
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli jesteśmy zadowoleni z efektu, który uzyskaliśmy przechodzimy do zapisania naszej pracy. W tym celu klikamy na: Plik>> Zapisz plik filmowy...>> Dalej ( tu wpisujemy nazwe filmu)>> teraz klikamy na pokaż więcej opcji i wybieramy
[link widoczny dla zalogowanych]
W ten sposób plik zapisze się jako nie skompresowany ,AVI
Taki plik zajmuje dużo miejsca, należy skompresowac go przy użyciu VirtualDub
Na koniec 2 krótkie przykładowe filmiki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
EDYCJA EFEKTU PRZEJŚCIA
Program WMM2 pozwala nam modyfikować długość i szybkość efektu przejścia (im krótszy efekt przejścia tym szybszy i odwrotnie).
Aby edytować efekt przejścia przełączamy się na widok oś czasu, by ułatwić sobie prace kilkakrotnie klikamy na lupę powiększającą
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz koncentrujemy się na linijce przejście
[link widoczny dla zalogowanych]
Siwy kwadracik to nasz efekt przejścia, klikając na jego lewej krawędzi możemy go odpowiednio modyfikować. Wydłużenie w lewą stronę oznacza, że przejście będzie trwało dłużej i zachodziło wolniej, natomiast przycięcie efektu w prawą stronę oznacza, że efekt będzie krótki, ale za to dynamiczny
Na koniec jak zwykle sprawdzamy naszą pracę w podglądzie, po czym zapisujemy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
DZIELENIE KLIPU NA MNIEJSZE CZĘŚCI
Działanie takie przydatne jest np. wtedy, gdy chcemy nadać efekt nie całej powtórce, ale najciekawszej jej części.
W celu podzielenia klipu na mniejsze części przeciągamy go na oś czasu. Gdy klip umieszczony jest już na osi czasu nasze działania kierujemy w kierunku okna podglądu. Przesuwamy suwak do momentu, w którym chcemy podzielić nasz klip na 2 części (najlepiej jest zrobić to ręcznie klikając na suwak i powoli przemieszczając go w lewo/ prawo, ale możemy również nacisnąć przycisk play i pause w odpowiednim momencie
[link widoczny dla zalogowanych]
W celu podzielenie klipu klikamy na
[link widoczny dla zalogowanych]
Na osi czasu mamy teraz 2 klipy, dla każdego możemy nadać inny efekt. Oczywiście klip można dzielić na więcej niż 2 części
Po nadaniu odpowiednich efektów odpowiednim częściom zapisujemy naszą powtórkę
Przykład:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez s-m-o-l-u-ch dnia Nie 18:26, 11 Lut 2007, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Czw 14:45, 25 Sty 2007 |
|
|
|
|
pmcsp
VIP
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 877
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Rzeczywiście, efektów w przedstawianych bramkach na forum jest jak na lekarstwo (rozmiar klipu). Choć w innym temacie przedstawiony był już program do obróbki przez toma, to moim zdaniem dobry pomysł z tym tutorialem.
Ostatnio zmieniony przez pmcsp dnia Czw 14:56, 25 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 14:54, 25 Sty 2007 |
|
|
szyma
VIP
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło
|
|
|
|
Dobry tutek tylko trzeba tez uwzględnić czas danego efektu aby zbytnio nie uciąć bramki bo w tym filimku ktory przedstawiłeś pierwsza bramka jest ucięta jeszcze przed tym jak wpadła do siatki.
|
|
Czw 14:55, 25 Sty 2007 |
|
|
s-m-o-l-u-ch
Support
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
| | Rzeczywiście, efektów w przedstawianych bramkach na forum jest jak na lekarstwo (rozmiar klipu). Choć w innym temacie przedstawiony był już program do obróbki przez toma, to moim zdaniem dobry pomysł z tym tutorialem. |
wiem, że tom zrobił good toturial, z tym, ze porgram, który przedstawił waży troche więcej niz MWW2 i moim zdaniem początkującym łatwiej będzie się połapać w WMM2
| | Dobry tutek tylko trzeba tez uwzględnić czas danego efektu aby zbytnio nie uciąć bramki bo w tym filimku ktory przedstawiłeś pierwsza bramka jest ucięta jeszcze przed tym jak wpadła do siatki. |
heh ta ucięta bramka to z pośpiechu, faktycznie źle nałożylem efekt przejścia, potem poprawie
edit: poprawiłem sample
Ostatnio zmieniony przez s-m-o-l-u-ch dnia Czw 15:39, 25 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Czw 15:03, 25 Sty 2007 |
|
|
damian
Profesjonalista
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dębska Kuźnia
|
|
|
|
Możliwości WMM2 w porównaniu do UVS, Premier'a, czy Sony Vegas to naprawdę mało.Miałem okazję testować UVS i Premier'a bardziej przypadł mi do gustu UVS, którego polecam każdemu.Jest bardzo prosty w obsłudze, a do tego oferuję dużo opcji.
|
|
Czw 15:15, 25 Sty 2007 |
|
|
Tomek
ADMINISTRATOR
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 2162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dembiohammer
|
|
|
|
Dobry pomysł z tym tutorialem , szkoda że w virtualdub'ie nie można dodać efaktów
|
|
Czw 15:28, 25 Sty 2007 |
|
|
s-m-o-l-u-ch
Support
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
| | Możliwości WMM2 w porównaniu do UVS, Premier'a, czy Sony Vegas to naprawdę mało.Miałem okazję testować UVS i Premier'a bardziej przypadł mi do gustu UVS, którego polecam każdemu.Jest bardzo prosty w obsłudze, a do tego oferuję dużo opcji. |
zgadzam sie w 100%, z tym, że Premiere to porgram bardzo PRO, a UVS ma już swój toturial na tym forum, pozatym waży dużo wiecej (ok 10 razy) niż WMM2 i ma też nie małe wymagania sprzętowe
|
|
Czw 15:46, 25 Sty 2007 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|